Školský klub detí zabezpečuje deťom, ktoré plnia povinnú školskú dochádzku na základnej škole, nenáročnú záujmovú činnosť podľa výchovného programu školského zariadenia zameranú na ich prípravu na vyučovanie a na uspokojovanie a rozvíjanie ich záujmov v čase mimo vyučovania a v čase školských prázdnin.
Neodmysliteľnou súčasťou práce na škole je aj činnosť školského klubu, ktorý navštevujú žiaci 1.,2.,3.,4., ročníka. Venujeme sa im v čase od:11.30 do15.30 hod. Veľká pozornosť je zameraná na prípravu na vyučovanie a záujmovej činnosti.Snaha prinášať do svojej práce nové a zaujímavé prvky i formy, štúdiom a práce s ITK.
Do týždenných plánov sú zaradené všetky výchovné zložky, ktoré sa pravidelne striedajú a prelínajú.
V oblasti komunikácia a práca s informáciami si deti. osvoja schopnosti prezentačných zručností, diskutovať, obhajovať vlastné názory, kritické myslenie pracovať s knihou. Rešpektovať právne a etické zásady používania IKT a mediálnych produktov. Rozvíjať slovnú zásobu a využívať matematické myslenie a logické operácie v každodennom živote.
V oblasti sebarozvoj a svet práce sa deti učia prejavovať podnikavosť, iniciatívnosť, tvorivosť a prirodzenú zvedavosť pri poznávaní okolitého sveta. Zapájať sa úspešne do bežného života rozvíjaním zručností finančnej gramotnosti. Nadobúdať pracovné zručnosti v rôznych oblastiach ľudskej činnosti. Byť zodpovedný za pracovné úlohy – dokončiť začatú prácu.
V oblasti Zdravie a subjektívna pohoda dieťa vykonáva činnosti zodpovedajúce svojmu osobnému potenciálu v oblasti pohybových aktivít, športu a telesnej výchovy na svoje osobné záujmy. Využíva svoj talent a nadanie na vyjadrovanie svojej životnej spokojnosti.
Má pozitívny vzťah k pohybovým aktivitám a športu s ich pravidelným začlenením do denného režimu. Upevňuje si hygienické zásady, návyky základných sebaobslužných činností, poznať kultúru stolovania a zásady slušného správania.
V oblasti spoločnosť a príroda si dieťa upevňuje vlastné poznanie spoločenských, kultúrnych a právnych noriem v správaní voči okoliu. Vie použiť prírodovedné vedomosti na podporu súvisiacich so spoločenskými a globálnymi výzvami. Environmentálneho prístupu k životnému prostrediu. Zapájať sa do výberu a realizácie dobrovoľníckych aktivít.
V oblasti Kultúra a umenie dieťa využíva rôzne formy umenia (hudobné, výtvarné, dramatické, tanečné) na vlastné sebavyjadrenie, originálnej skutočnosti. Prejavuje vzťah k ľudovým tradíciám, ochrane a poznávaní kultúrneho dedičstva. Sebavyjadrenie cez umenie. Chápe význam estetickej činnosti v každodennom živote, význam umenia v živote jednotlivca a spoločnosti.
V príprave na vyučovanie sa zvýšená pozornosť venuje úrovni a technike čítania, čítania s porozumením, k cieľavedomej práci s knihou. Deti sa vedenú k samostatnosti pri písaní domácich úloh, využíva sa individuálny prístup. Využívame aj najmodernejšiu techniku.
Školskom klube detí sa snažíme, aby sa deti cítili veľmi dobre, naučili sa spoločne pracovať, hrať sa a pomáhať si jeden druhému. Najdôležitejšie je, aby boli spokojné deti aj rodičia.
Náš školský klub ponúka
- bezpečný a priateľský priestor, otvorenosť a toleranciu, nestresujúce, estetické prostredie,
- rozmanitý program, aktivity rozvíjajúce kreativitu, činnosti podporujúce tímovú prácu,
- podporu iniciatívy, nápaditosti a samostatnosti.