Menu
ZŠ s MŠ Veľký Slavkov
ZŠ s MŠ Veľký Slavkov

karneval

Šk. pod. tím

Som školský špeciálny pedagóg na tejto základnej škole. Mojím poslaním na základnej škole je zefektívniť výchovu a vzdelávanie žiakov so zdravotným postihnutím a znevýhodnením a to si vyžaduje utvorenie sociálneho prostredia založeného na vzájomnej tolerancii, rešpektovaní sa a solidárnosti .A práve to je jedná z možností a jedna z ciest, že deťom, žiakom ponúkneme námet, ako môžu maličkosťami pomôcť a vybudovať si krajší svet, hoci len ich maličké okolie, ktorý pre nich znamená celý svet. 

Podporný tím poskytuje našim žiakom špeciálno-pedagogickú podporu a spolu s učiteľmi sa starajú o bezpečné prostredie školy, o zlepšovanie vzťahov a sociálnej klímy v triedach, o rozvoj emocionálnej inteligencie, sociálnych kompetencií a zručností detí.

Školský podporný tím tvorí školský špeciálny pedagóg, učitelia I. a II. stupňa, asistent učiteľa, kariérový a výchovný poradca a koordinátor prevencie. Tento tím spolupracuje s poradenskými centrami CPaP, J.Curie3760/2, Poprad; SCPaP Vysoké Tatry – elokované pracovisko - Námestie sv. Egídia 36Poprad; SŠCPaP pre deti do 7 roku veku, Mnoheľova 828/23, Poprad , CŠPP Spojená škola internátna, Nám. Š. Kluberta 2, Levoča a tiež s triednymi učiteľmi, vychovávateľmi, rodičmi a žiakmi.

S deťmi so ŠVVP tím pracuje v súlade s Metodickými pokynmi MŠVVaŠ pre žiakov so ŠVVP v bežných základných školách. Zohľadňujú teda ich obmedzenia a poskytujú im možnosť kompenzácie. Kladú na nich adekvátne nároky a pomáhajú im do takej miery, do akej to potrebujú, aby naplnili svoj potenciál.

Umožňujú im zažiť si úspech, pozitívne ich motivujú, posilňujú ich sebadôveru. Hodnotia ich v súlade s Metodickými pokynmi MŠVVaŠ na hodnotenie a klasifikáciu žiakov so ŠVVP, v hodnotení teda zohľadňujú ich znevýhodnenia.

 

Školský špeciálny pedagóg

Ako školský špeciálny pedagóg primárne poskytujem individuálne špeciálno-pedagogické služby žiakom, ktorí sú zaradení do procesu inklúzie.

Súčasťou mojej práce je hlavne odborná intervencia pre začlenených žiakov a korekcia ich ťažkostí, ale aj depistážna činnosť. Poskytujem žiakom špeciálno – pedagogickú reedukáciu, ktorá je zameraná na zmiernenie negatívneho vplyvu poruchy alebo postihnutia na výchovno – vzdelávacie výsledky. Reedukačné hodiny u každého žiaka sú prispôsobené výsledkom psychologickej a špeciálnopedagogickej diagnostiky, to znamená, že sú zamerané na tie oblasti, v ktorých majú  žiaci deficity: techniku čítania, porozumenie čítanému textu, rozvoj sluchového a zrakového vnímania, pravoľavej a priestorovej orientácie, rozvoj slovnej zásoby a jazykového citu, rozvoj jemnej motoriky a grafomotoriky, rozvoj predčíselných a číselných predstáv, základných matematických operácií a pod.

V spolupráci s učiteľmi a vedením školy vystupujem predovšetkým ako konzultant, partner, či odborný poradca pri podpore a eliminovaní špeciálnych edukačných potrieb žiakov. Informujem o priebehu, postupoch a výsledkoch procesu inklúzie. Spolupracujem pri tvorbe individuálnych vzdelávacích programov, konzultujem priebeh a výsledky nastaveného procesu inklúzie a podporných opatrení, prípadne riešim aktuálne novovzniknuté problémy. Úzko spolupracujem s výchovnou poradkyňou.

Pre rodičov a zákonných zástupcov žiakov so ŠVVP poskytujem konzultačné služby. Podieľam sa na vedení a spracovávaní agendy inkluzívneho procesu žiaka.

Milí rodičia, ak máte pocit, že vaše dieťa nezvláda požiadavky školy, alebo vynaložené úsilie nezodpovedá výsledkom, neváhajte ma kontaktovať. Po odbornom diagnostickom vyšetrení a odporúčaní zariadenia výchovného poradenstva a prevencie budeme informovaní o silných a slabých stránkach vášho dieťaťa a či má špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby. Zistíme, či jeho stav je možné eliminovať podpornými opatreniami, alebo je nutná inklúzia a s tým spojené vytvorenie individuálneho výchovno-vzdelávacieho programu.

Pre optimálny priebeh inklúzie spolupracujem predovšetkým s Centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, ako aj s ďalšími zariadeniami, ktoré sa podieľajú na včasnej diagnostike a podpore žiakov. Pre kvalitný a profesionálny prístup v práci školského špeciálneho pedagóga aktívne vyhľadávam možnosti ďalšieho vzdelávania a študujem odbornú literatúru.

 

 

Šk. pod. tím

Kalendár akcií

Po Ut St Št Pia So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Sviatok a výročie

Meniny má Mário, Drahomíra, Márius, Dúbravka, Sára

Pranostiky

Pranostika na akt. mesiac

Čo január zazelená, to máj spáli.

Východ a západ slnka

Slnko vychádza:7:22

Slnko zapadá:16:16

hore